مشکلات مشترک کولر گازی

تعمیر کولر گازی

یکی از رایج ترین مشکلات کولرگازی عملکرد نامناسب آن است. اگر کولر روشن است، حتما پنجره ها و درهای بیرون خانه خود را ببندید. برای کولرهای گازی اتاق، تا آنجا که ممکن است اتاق یا گروهی از اتاق های متصل را از بقیه خانه خود جدا کنید. برای دیدن لیستی از مشکلات رایج کولر گازی و مواردی که باید جستجو کنید، اینفوگرافیک Energy Saver 101 را در مورد خنک کننده منزل بررسی کنید.

سایر مشکلات رایج کولرهای گازی موجود در نتیجه نصب معیوب، روش های خدمات نامناسب و نگهداری ناکافی است. نصب نامناسب کولر گازی مرکزی می تواند منجر به نشت کانال و جریان هوا کم شود. در بسیاری از مواقع، شارژ مبرد (مقدار مبرد موجود در سیستم) با مشخصات سازنده مطابقت ندارد. اگر هنگام نصب شارژ مبرد مناسب انجام نشود ، عملکرد و کارایی واحد مختل می شود. تکنسین های خدمات فاقد صلاحیت اغلب با افزودن مبرد به سیستمی که از قبل پر شده است، مشکلات شارژ مبرد را پیدا نمی کنند و یا حتی مشکلات موجود را بدتر می کنند. بیاموزید هنگام استخدام یک تکنسین برای نگهداری از تهویه هوا چه چیزی را بخواهید.

تولید کنندگان کولر گازی به طور کلی محصولات ناهموار و با کیفیت بالا تولید می کنند. اگر کولر گازی شما خراب است و نیاز به تعمیر کولر گازی دارید، با بررسی هرگونه فیوز یا قطع کننده مدار شروع کنید. قبل از بازنشانی هرگونه برش، بگذارید تا واحد برای حدود پنج دقیقه خنک شود. اگر کمپرسور تهویه مطبوع مرکزی در یک روز گرم متوقف شود، ممکن است سوئیچ فشار فشار بالا قطع شده باشد. با فشار دادن دکمه، در پنل دسترسی کمپرسور تنظیم کنید.

نشت مبرد

اگر تهویه مطبوع شما مبرد کمتری دارد، یا هنگام نصب کمتر از شارژ شده است یا نشت می کند. در صورت نشت، صرفاً افزودن مبرد چاره ساز نیست. یک تکنسین آموزش دیده باید هر گونه نشتی را برطرف کند ، تعمیر را آزمایش کند و سپس سیستم را با مقدار صحیح مبرد شارژ کند. به یاد داشته باشید که عملکرد و کارایی کولر گازی شما وقتی بیشتر می شود که شارژ مبرد دقیقاً مطابق با مشخصات سازنده باشد و نه زیاد شارژ شود و نه زیاد شارژ شود. نشت مبرد همچنین می تواند برای محیط زیست مضر باشد.

نگهداری ناکافی

اگر اجازه دهید فیلترها و سیم پیچ های تهویه مطبوع کثیف شوند ، کولر به درستی کار نمی کند و کمپرسور یا فن ها احتمالاً زود از کار می افتند.

خرابی کنترل برق

کنترل کننده های کمپرسور و فن می توانند فرسوده شوند، مخصوصاً وقتی کولر گازی مرتباً روشن و خاموش می شود( این اتفاق در تعمیر پکیج نیز صادق است)، همانطور که در بزرگ بودن یک سیستم معمول است. از آنجا که خوردگی سیم و ترمینال ها نیز در بسیاری از سیستم ها مشکل ساز است، اتصالات و تماس های الکتریکی باید هنگام تماس سرویس حرفه ای بررسی شوند.

مشاهده سایر مقالات نیلونت

مشکلات حسگر

سیستم های تهویه مطبوع اتاق دارای یک سنسور ترموستات هستند که در پشت صفحه کنترل قرار دارد و دمای هوای وارد شده به سیم پیچ تبخیری را اندازه گیری می کند. اگر سنسور از موقعیت خارج شود ، کولر می تواند دائماً چرخه داشته باشد یا رفتار نامنظمی داشته باشد. سنسور باید نزدیک سیم پیچ باشد اما آن را لمس نکند. موقعیت خود را با دقت خمشی سیم که آن را در جای خود قرار داده تنظیم کنید.

مشکلات زهکشی

وقتی بیرون هوا مرطوب است، تخلیه میعانات را بررسی کنید تا مسدود نشده و به درستی تخلیه شود. اگر کولرهای گازی در سطح نصب نشده باشند ممکن است به درستی تخلیه نشوند.

مشکلات مشترک کولر گازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to top