تهویه مطبوع خانه و آپارتمان – چه نوع تهویه مطبوع خانگی را انتخاب کنیم؟

خانه، مبل، کولر گازی و سیستم تهویه مطبوع

از اردیبهشت تا شهریور، روزها طولانی تر هستند و درجه حرارت بالاتر می رود. چندین هفته گرما وجود دارد، به خصوص از خرداد تا مرداد، که عملکرد طبیعی را چه در خانه شما و چه در آپارتمان برای ما دشوار می کند. ارزش این را دارد که از قبل به این فکر کنید، و درجه حرارت ایده آل و راحتی را در طول روز برای خود فراهم کنید.

امروزه تهویه مطبوع خانگی یک راه حل صد در صد کارآمد برای آماده سازی برای فصل گرم است. این راه حل که تا همین اواخر هنوز هم فقط برای عده معدودی لوکس بود، امروزه در واقع برای همه قابل دسترسی است. تعداد فزاینده ای از افراد از مزایای تهویه مطبوع خانگی استفاده می کنند. به عنوان مثال کسانی که خانه های جداگانه ای ساخته اند. انواع مختلفی از تهویه مطبوع در بازار وجود دارد ، اما دو مورد از آنها مخصوصاً برای مصارف خانگی مناسب است. درباره این موارد بیشتر بدانید و راه حل مناسب برای آپارتمان خود را انتخاب کنید.

واحدهای A / C

در لهستان، کولرهای گازی از این نوع روز به روز در آپارتمان ها و خانه های جداگانه افزایش می یابند. آنها برای کارایی بالا و طراحی کاملاً ساده خودنمایی می کنند. آنها از دو واحد تشکیل شده اند: خارجی (جایی که همه اجزای سازنده صدا تولید شده اند) و داخلی. مورد اول در خارج از ساختمان ، دوم در داخل اتاق نصب شده است ، جایی که می تواند به راحتی با طراحی داخلی فضای خاص متناسب باشد همانند فن کویل سقفی. این امر با تنوع تهویه مطبوع موجود تسهیل می شود:

نصب شده روی دیوار – این محبوب ترین و کم قیمت ترین راه حل است. واحدهای این نوع در ابعاد کوچک و ایده آل برای فضای داخلی کوچک هستند.
فن کویل سقفی – طراحی آنها به آنها اجازه می دهد تا در سقف ، کف یا در یکی از دو موقعیت ، در مورد واحدهای هدف عمومی نصب شوند.
کاست – یک راه حل اختصاص داده شده به اتاق هایی با سقف معلق. آنها از نظر دخالت در طراحی داخلی اتاق تقریباً صفر هستند ، زیرا واحد داخلی با احتیاط در کاشی های سقف قرار دارد.
کانال – این واحدهای داخلی در داخل سقف معلق پنهان شده اند و کاربر فقط مشبک های ورودی و خروجی را مشاهده می کند.

برای خرید انواع شیلنگ سیلیکونی، پنوماتیک و هیدرولیک به فروشگاه تهرانی مارکت مراجعه کنید.

تهویه مطبوع خانگی بر اساس سیستم تقسیم نوع ، در درجه اول برای:

کار آرام – سطح فشار صدا در واحد داخلی دیواری از 25 تا 43 دسی بل است ، به این معنی که کولر گازی خانگی باعث حواس پرتی و فشار دیگران در اتاق نمی شود.
سهولت استفاده – سیستم های تهویه مطبوع توسط یک کنترل از راه دور کنترل می شوند. اگر واحد خارجی و تجهیزات مانند کویل را به درستی انتخاب کنید ، می توانید از آن برای اتصال 2-5 واحد داخلی استفاده کنید
با ظرفیت های مختلف ، مطابقت سیستم با تعداد و حجم
اتاقها
هنگام نصب کولرهای گازی خانگی نوع اسپلیت ، باید نیاز به اخذ مجوز مناسب و روش نصب را در نظر بگیرید. آنچه ارزش دانستن است:

نصب – این مستلزم مشارکت یک تیم حرفه ای است ، که بر بودجه و هزینه های مربوط به سرمایه گذاری تأثیر دارد ، که می تواند تا 1000 PLN افزایش یابد.
مجوزها – این فقط به صاحبان آپارتمان در ساختمان های چند خانواده اعمال می شود. هنگام تصمیم گیری برای نصب چنین سیستمی ، باید مجوز یا مدیر ساختمان را بگیرید ، و این ممکن است در شرایط خاص غیرممکن باشد.

کولر گازی قابل حمل در منزل

کولر گازی قابل حمل

کولرهای گازی قابل حمل جایگزینی عالی برای کولر گازی های اسپلیت نوع هستند. آنها در اتاقهای کوچکتر (تا 30 متر مربع) و تحت بارهای گرم کم به خوبی کار خواهند کرد. مزایای اصلی آنها عبارتند از:

قیمت پایین – وقتی با قیمت انواع دیگر واحدهای تهویه مطبوع و هزینه نصب آنها مقایسه می شود (نیازی به متخصص نیست).
نصب آن آسان است – همه اینها به نصب لوله استخراج هوای گرم برمی گردد و اتصال کولر به منبع تغذیه
تحرک – اگرچه امکان جابجایی کولر گازی بین ساختمان ها یا طبقات مختلف یک ساختمان وجود دارد ، شما به طور عمده از قابلیت استفاده آن برای استفاده از همان دستگاه در اتاق نشیمن ، شب و در اتاق خواب شب ، برای مثال.
اگر از این سیستم تهویه مطبوع در خانه استفاده شود ، در مقایسه با محلول مورد بحث در بالا محدودیت هایی دارد:

عملکرد – این به طور قابل توجهی پایین تر از سیستم های نوع تقسیم است ،
سطح صدا در حین کار – کولرهای گازی قابل حمل مانند کولرهای گازی نوع اسپلیت ساکت نیستند. بنابراین ، اگر به نویز حساسیت خاصی دارید ، هنگام کار واحد در نزدیکی تمرکز یا خواب رفتن سخت تر خواهد بود.
سرانجام ، دستگاه های قابل حمل همچنین می توانند هوا را از رطوبت هوا خارج کنند و برخی از مدل ها از عملکرد گرمایشی نیز برخوردار هستند ، به عنوان مثال KAISAI KPPD.

تهویه مطبوع خانگی چقدر برق مصرف می کند؟

تهویه مطبوع خانگی معمولاً ظرفیت خنک کنندگی کمی دارد ، به این معنی که مصرف برق نیز خیلی زیاد نیست. برق برقی کشیده شده شبکه برق توسط کولر گازی حدود 3 برابر کمتر از ظرفیت خنک کننده آن است. بنابراین ، یک تهویه مطبوع با کمترین ظرفیت 2.6 کیلووات کمتر از 1 کیلووات برق مصرف خواهد کرد
در هر ساعت کار.

آیا کلاس راندمان انرژی مهم است؟

هرچه یک دستگاه اقتصادی تر باشد ، کلاس انرژی آن نیز بالاتر است. در هنگام خرید کولر ، لازم است اطمینان حاصل کنید که کلاس انرژی واحد حداقل کلاس A است. هنگام کار با کولر ، به یاد داشته باشید که پنجره های اتاق تهویه مطبوع را ببندید ، بنابراین باعث صرفه جویی در مصرف انرژی می شوید صورتحساب. دمای اتاق را روی ریموت کنترل خود قرار ندهید ، زیرا این امر می تواند هزینه های عملیاتی را افزایش دهد.

منبع:

https://kaisai.com/en/guide/air-conditioning-for-home-and-apartment/

تهویه مطبوع خانه و آپارتمان – چه نوع تهویه مطبوع خانگی را انتخاب کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to top