استفاده از انگشتر فیروزه چه مزایایی دارد؟

انگشتر فیروزه

اگر به دنبال سنگ تزئینی هستید که حس خوبی در شما ایجاد کند، بدون شک فیروزه بهترین انتخاب خواهد بود. سنگ فیروزه با افزایش انرژی مثبت و دفع انرژی‌های منفی می‌تواند تاثیر بسیار خوبی در زندگی روزمره شما داشته باشد. این سنگ در جواهرات مختلفی استفاده می‌شود که محبوب‌ترین آن انگشتر فیروزه است.

خواص انگشتر فیروزه

از گذشته تا به امروز سنگ فیروزه به دلیل خواص منحصربفرد خود مورد توجه قرار گرفته است. به طور مثال مردم هند از آن برای تسکین نیش عقرب و نیش مار استفاده می‌کردند، در حالی که بومیان امریکایی معتقد بودند پودر فیروزه می‌تواند تسکین دهنده بیماری‌های داخلی زیادی باشد. استفاده از سنگ فیروزه می‌تواند تاثیر بسیار خوبی از لحاظ روحی و جسمی داشته باشد.

خواص معنوی انگشتر سنگ فیروزه

از لحاظ ذهنی انگشتر فیروزه به آرام کردن هر نوع خشمی کمک می‌کند، همچنین باعث افزایش همدلی می‌شود. فیروزه حس رضایت شخصی را بیشتر کرده و می‌تواند ارتباط با دیگران از طریق گفتگو و گوش دادن را تقویت کند. علاوه بر آن از سنگ فیروزه می‌توان در چاکرای چشم سوم برای ایجاد شهود یا تقویت مدیتیشن استفاده کرد. سنگ فیروزه دوستی را تقویت کرده و باعث ایجاد روابط بهتر می‌شود.

سنگ فیروزه

سنگ فیروزه از لحاظ روانی هم کمک زیادی به انسان می‌کند. این سنگ باعث افزایش اعتماد بنفس شده و می‌تواند افکار منفی را به مقدار قابل توجهی از فرد دور کند. علاوه بر آن با کاهش خشم و ایجاد بار روانی مثبت، آرامش خاصی به فرد هدیه خواهد داد و از نوسانات خلقی غیر منطقی جلوگیری می‌کند. فیروزه با خستگی روحی هم مبارزه خواهد کرد و به همین دلیل می‌توان از آن برای خوابی عمیق و آرام استفاده کرد. به منظور داشتن خواب راحت و دوری از کابوس، می‌توانید یک فیروزه را زیر بالش یا روی میز اتاق خود قرار دهید. فیروزه‌ای که برای مبارزه با استرس، خستگی و روحیه ضعیف ایده‌آل است، باعث می‌شود بخواهید به جلو حرکت کرده و روی پروژه‌های جدید سرمایه گذاری کنید.

در بسیاری از کشورها، فیروزه را سنگی مقدس می‌دانند. انرژی قدرتمند این سنگ از پوشنده آن در برابر انرژی‌های منفی محافظت کرده و آن‌ها را به انرژی مثبت تبدیل می‌کند. فیروزه مانند یک سپر از شما در برابر ارتعاشات منفی، طلسم‌ها و بدشانسی محافظت می‌کند، بنابراین می‌توانید فیروزه را به عنوان یک طلسم واقعی برای جذب شانس و انرژی مثبت به زندگی خود در نظر بگیرید. اگر مستعد استرس و اضطراب هستید، سنگ فیروزه می‌تواند به شما کمک کند تا احساسات خود را مدیریت کرده و آرام‌تر زندگی کنید.

سنگ فیروزه از لحاظ معنوی به باز کردن چاکرای گلو کمک می‌کند. باز شدن این چاکرا باعث افزایش خلاقیت و خرد خواهد شد. به طور طبیعی چاکرای گلو بیان عمیق‌ترین احساسات، عواطف و خواسته‌های شما را تسهیل می‌کند، برعکس چاکرای بسته گلو یا نامتعادل، خود را به صورت رفتارهای ناشی از عدم صداقت، تمایل به خجالتی بودن و ترس از رها شدن نشان می‌دهد. اگر در برقراری ارتباط به خصوص در جمع مشکل دارید، باید سنگی مانند فیروزه را انتخاب کنید که انرژی خود را روی چاکرای گلو متمرکز کند.

خواص درمانی سنگ فیروزه

فیروزه از لحاظ درمان‌های جسمی می‌تواند در کاهش درد، جبران کمبود مایعات بدن و سیستم عصبی موثر باشد. انگشتر فیروزه مردانه و انگشتر فیروزه زنانه به پاکسازی و تنظیم مایعات بدن کمک کرده و باعث تنظیم ادرار، خون و ترشحات هورمونی مختلف می‌شود. هم چنین با تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر بیماری‌ها، ایمنی بیشتری ایجاد کرده و در کنار آن به جلوگیری از مسمومیت و جذب چربی بد اضافی کمک خواهد کرد. علاوه بر آن قرار دادن سنگ فیروزه در چاکرای گلو با مشکلات ریه‌ و درد گلو مبارزه می‌کند.

سنگ فیروزه به طور گسترده برای تسکین درد معده، درد مفاصل، گرفتگی و … استفاده می‌شود. فیروزه خاصیت سم زدایی داشته و به تقویت بینایی و به ویژه درمان برخی اختلالات کمک می‌کند. قدرت بازسازی آن به شما این امکان را می‌دهد که پس از یک جلسه ورزشی یا آسیب دیدگی سریع‌تر بهبود پیدا کنید. هر فردی که دوره نقاهت را پشت سر می‌گذارد، می‌تواند برای تسریع روند بهبودی خود فیروزه بپوشد. فیروزه برای افرادی که به میگرن دچار هستند هم بسیار مفید است زیرا می‌تواند شدت و دفعات سردرد را کاهش دهد. در صورت بروز سردرد شدید می‌توانید آن را مستقیماً روی پیشانی قرار دهید تا سریع‌تر آرام شود.

استفاده از انگشتر فیروزه چه مزایایی دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to top