خطوط خردایش سنگ های معدن

خطوط خردایش سنگ های معدن

هنگامی که سنگ‌ها از دل زمین استخراج می‌شوند، برای رسیدن به محصول نهایی باید در مراحل مختلفی خرد شوند تا در نهایت به اندازه دلخواه برسند. در مراحل فرآوری، دستگاه‌های متعددی قرار خواهند گرفت که بسته به نوع سنگ و محصول تولیدی کارخانه متفاوت خواهند بود.

 خط کامل خردایش سنگ‌های معدن را دستگاه‌هایی تشکیل می‌دهند که پشت سر هم قرار گرفته و وظیفه خرد و کوچک کردن سنگ‌های ورودی را بر عهده دارند. نوع چیدمان دستگاه‌ها یا ظرفیت آن‌ها به نوع سنگ ورودی، میزان آن و اندازه محصول مورد نیاز نهایی بستگی خواهد داشت. در خط تولید خردایش سنگ‌های معدن از سنگ‌شکن هایی نظیر سنگ شکن فکی، کوبیت، ماسه ساز، ماسه شورها، خشک کن و … استفاده می‌شود.

مهم‌ترین دستگاه‌های خطوط خردایش سنگ های معدن

در ادامه به معرفی مهم‌ترین دستگاه‌‌های مورد استفاده در خط تولید کارخانجات خواهیم پرداخت.

  • سنگ شکن فکی: از جمله دستگاه‌های جدانشدنی هر خط تولیدی، سنگ شکن فکی است که در مرحله اولیه خردایش استفاده می‌شود. این سنگ شکن سنگ‌های بزرگ را به قطعات کوچک‌تر تبدیل کرده و ظرفیت 6000 تنی دارد. همانطور که از اسم این سنگ شکن پیداست، سنگ‌ها توسط فک خرد می‌شوند. یک فک ثابت و یک فک متحرک در داخل سنگ شکن فکی وجود دارد که سنگ‌ها بین این دو قرار گرفته و تحت فشار کوچک می‌گردند.
  • سنگ شکن کوبیت: پس از اینکه سنگ‌ها توسط سنگ شکن فکی کوچک شدند، در مرحله بعد وارد کوبیت خواهند شد. مواد ورودی مصالح کوهی و رودخانه‌ای پس از ورود به این سنگ شکن به ابعادی بین 10 الی 15 سانتی‌متر تبدیل خواهند شد. داخل کوبیت چند ردیف چکش قرار دارد که سنگ پس از ورود به داخل کوبیت، توسط همین چکش‌ها به سمت جداره پرت می‌گردند و توسط سپرهای آجر دار داخل جداره خرد می‌شوند.
سنگ شکن در حال خردایش سنگ های معدنی
  • سرند: سرند وظیفه تفکیک‌سازی مواد ورودی به دستگاه و جداسازی ناخالصی‌ها را بر عهده دارد. هر فیدر از طبقات و ظرفیت مختلف تشکیل شده و بسته به نیاز خود می‌توانید یکی از آن‌ها را خریداری کنید. سرند در خط تولید شن و ماسه، حبوبات، قند، تخمه، چای و … مورد استفاده قرار می‌گیرد و ذراتی با اندازه خاص را از قطعات دیگر جدا می‌سازد. مهم‌ترین انواع سرند در دسته‌بندی سرند خاک، سرند کارخانه کاغذ سازی و سرند حبوبات جای می‌گیرند.
  • ماسه شور: ماسه شور وظیفه دفع گرد و غبار شن و ماسه را بر عهده داشته و در نهایت باعث بالا رفتن کیفیت ماده خروجی خواهد شد. به طور مثال وقتی سنگ‌ها را از رودخانه خارج می‌کنند، برای جداسازی ناخالصی‌ها قبل از ورود به سنگ‌شکن‌ها توسط ماسه شور آن‌ها را شست و شو داده و سپس روانه خط تولید می‌کنند. ماسه شورها بسته به نوع کارکرد به دو نوع ماسه شور حلزونی و پاکتی تقسیم بندی می‌گردند.
  • فیدر: فیدر به عنوان تغذیه کننده دستگاه‌های خط تولید خردایش سنگ‌های معدن عمل می‌کند. فیدر مواد ورودی مورد نیاز دستگاه‌ها را تامین کرده و در کنار سنگ شکن فکی، هیدورکن و … قرار خواهد گرفت. البته کل کاربرد فیدر به تغذیه دستگاه‌ها محدود نمی‌شود و در داخل کارخانه برای جابجایی مواد هم از آن‌ها استفاده می‌کنند.
  • نوار نقاله: لزوم استفاده از نوار نقاله در هر کارخانه‌ای حس می‌شود. از نوار نقاله برای جابجایی سنگ‌های بزرگ و کوچک، ابزارها، محصولات کارخانه و … استفاده می‌کنند. نوار نقاله فرآیند جابجایی مواد در داخل خط تولید را با سرعت بیشتری انجام داده و به بالا رفتن راندمان کاری کمک زیادی می‌کند.

نوین کراشر ارائه دهنده دستگاه‌های خطوط خردایش سنگ‌های معدن

اگر به صورت جداگانه اقدام به خرید دستگاه‌های مورد نیاز خط تولید کارخانه خود کنید، ممکن است هزینه نهایی برای شما سنگین باشد. با خرید کلی خط تولید خردایش سنگ‌های معدنی در هزینه‌های خود صرفه جویی خواهید کرد و از سمت دیگر تمامی دستگاه‌ها را به صورت همزمان دریافت خواهد کرد. جهت خرید دستگاه‌های مورد نیاز خطوط خردایش و سایر تجهیزات مورد نیاز می‌توانید با کارشناسان فروش نوین کراشر یا نوین ماسه ساز تماس حاصل فرمایید و دستگاه‌های مورد نیاز خود را با مناسب‌ترین قیمت ممکن خریداری نمایید.

خطوط خردایش سنگ های معدن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to top