انواع مکمل بدنسازی برای عضله سازی

انواع مکمل بدنسازی برای عضله سازی

اگر جز آن دسته از افرادی هستید که به عضله سازی اهمیت زیادی داده و سعی دارید ظاهری متفاوت پیدا کنید، احتمالا به استفاده از انواع مکمل بدنسازی برای عضله سازی هم فکر کرده‌اید. انجام تمرینات ورزشی و داشتن برنامه غذایی سالم به شما در داشتن عضلات کمک خواهد کرد اما اگر قصد دارید این فرآیند را سرعت ببخشید، می‌توانید از انواع مکمل بدنسازی مختلف موجود در بازار با توجه به نظر مربی یا پزشک خود استفاده نمایید. در این مقاله قصد داریم به معرفی انواع مکمل بدنسازی برای عضله سازی بپردازیم تا بتوانید در طول ورزش خود از آن‌ها کمک بگیرید.

انواع مکمل بدنسازی برای عضله سازی

مکمل کراتین

مکمل کراتین از جمله محبوب‌ترین مکمل‌ها بین ورزشکاران است که در عضله سازی هم نقش کلیدی دارد. کراتین به صورت طبیعی در بدن ما وجود دارد و وظیفه آن حفظ انرژی بدن است اما با مصرف مکمل می‌توانید میزان کراتین بدن را تا حدود 30 الی 40 درصد افزایش دهید. این افزایش انرژی باعث خواهد شد که دیرتر خسته شده و توان بیشتری برای انجام تمرینات سخت ورزشی خود پیدا کنید که نتیجه آن عضله سازی بیشتر است.

مکمل آمینو اسیدهای شاخه‌دار

سه آمینو اسید ضروری برای بدن، لوسین، ایزولوسین و والین هستند که به صورت طبیعی در گوشت، مرغ، تخم مرغ، ماهی و لبنیات وجود دارند و نقش مهمی در افزایش حجم عضلات بر عهده دارند. این آمینو اسیدها به صورت طبیعی از طریق مواد غذایی روزمره وارد بدن می‌شوند اما استفاده آمینو اسیدها به صورت مکمل، می‌تواند نقش بسزایی در افزایش حجم عضلات ورزشکاران داشته باشد.

انواع مکمل بدنسازی برای عضله سازی

مکمل پروتئین وی

پروتئین وی هم از جمله مکمل‌های محبوب و شناخته شده بین ورزشکاران است که کاربرد خود را اثبات کرده است. به طور کلی برای داشتن عضلات بیشتر، بدن به پروتئین بیشتر نیاز پیدا می‌کند و این پروتئین می‌تواند در کنار مواد غذایی، از طریق مکمل پروتئین وی وارد بدن شود. علاوه بر پروتئین وی، استفاده از پروتئین کازئین هم برای عضله سازی مفید خواهد بود اما این دو از لحاظ سرعت جذب تفاوت‌هایی با هم دارند. مکمل پروتئین وی در مدت کمی هضم می‌شود اما برای هضم پروتئین کازئین، بدن به زمان بیشتری نیاز داشته و به همین دلیلی توصیه می‌کنند که این پروتئین قبل از خواب مصرف شود.

گینرها

دسته دیگری از مکمل‌های مفید برای عضله سازی، گینرها یا مکمل‌های افزایش وزن بدن هستند. با کمک این مکمل‌ها میزان کالری و پروتئین موجود در بدن افزایش یافته و در کنار انجام تمرینات ورزشی، سبب افزایش حجم عضلات خواهند شد. شرکت‌های تولید کننده مکمل‌ها، ترکیبات مختلفی برای آن‌ها در نظر می‌گیرند اما معمولا 70 درصد گینرها از پروتئین تشکیل شده و 30 درصد باقی مانده پروتئین است.

مکمل بتا آلانین

برای کاهش خستگی حین انجام تمرینات، مکمل بتا آلانین را توصیه می‌کنند تا ورزشکاران انرژی بیشتری برای تمرینات خود داشته باشند و از سمت دیگر از تحلیل رفتن عضلات خود جلوگیری کنند. طبق مطالعات چنانچه در روز 4 گرم بتا آلانین مصرف شود، بعد از دو ماه توده عضلانی بدون چربی در بدن ورزشکاران افزایش پیدا خواهد کرد و تاثیر قابل توجهی بر جای می‌گذارد.

مکمل گلوتامین

مکمل دیگری که می‌تواند برای عضله سازی مفید باشد، مکمل گلوتامین است. گلوتامین یکی از آمینواسیدهای بدن است که به طور طبیعی در عضلات ساخته می‌شود ولی اگر فرد به دنبال اثر بخشی بیشتر باشد، می‌تواند شروع به استفاده از مکمل گلوتامین نماید. در واقع گلوتامین واحد سازنده پروتئین‌ها در بدن بوده و با کمک خون به سایر ارگان‌ها می‌رسد. علاوه بر اهمیت گلوتامین در ساخت پروتئین، بدن ما برای گلوکوز و سایر آمینواسیدها به گلوتامین نیاز خواهد داشت.

مرد جوان در حال ورزش بدنسازی

مکمل ال آرژنین

ال آرژنین به صورت طبیعی در گوشت قرمز، ماهی و لبنیات وجود دارد و نقش مهمی در عضله سازی ایفا می‌کند. چنانچه ال آرژنین به میزان مناسبی وارد بدن نمی‌شود، می‌توانید از مکمل آن استفاده کنید تا تاثیر آن را پس از یک دوره مصرف مشاهده کنید. این مکمل به عضله سازی و چربی سوزی کمک زیادی خواهد کرد.

سخن پایانی

همانطور که مشاهده می‌کنید مکمل‌های عضله سازی مختلفی در بازار وجود دارد که در نگاه اول شاید انتخاب بین آن‌ها سخت باشد اما با کمی تحقیق و بررسی نیازهای بدن خود می‌توانید بهترین انتخاب را داشته باشید. البته لازم به ذکر است که مصرف مکمل‌های غذایی باید زیر نظر پزشک و مربی متخصص انجام گیرد تا اثر منفی بر روی شما نداشته باشد. پزشک با توجه به وزن و شرایط سنی هر فرد، بهترین مکمل را به وی معرفی خواهد کرد تا بدن به حالت ایده‌آل نزدیک‌تر شود.

انواع مکمل بدنسازی برای عضله سازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to top