
یکی از بهترین روشهای تبلیغاتی برای معرفی کسب و کار به افراد بیشتر، استفاده از هدایای تبلیغاتی است. هدایای تبلیغاتی به هر محصولی اشاره دارد که به صورت رایگان در اختیار مشتریان قرار گرفته و در گوشهای از آن نام برند و لوگوی شرکت حک شده است. هدایای تبلیغاتی با هر بودجهای قابل خریداری هستند و بسته به شرایط برند، میتوانید یک هدیه گران قیمت یا ارزان قیمت به جامعه هدف خود هدیه دهید. برای اینکه کمپین تبلیغاتی موفق انجام شود، باید هدیه مناسب و کاربردی انتخاب کنید تا بازدهی آن کمپین بالا باشد. در این مقاله قصد داریم توضیح دهیم چگونه باید هدایای تبلیغاتی مناسبی با توجه به جامعه هدف انتخاب کرد.
چرا انتخاب هدیه مناسب اهمیت زیادی دارد؟
محصولی که به عنوان هدیه به مشتریان خود تقدیم میکنید، اهمیت زیادی دارد. با انتخاب هدایای تبلیغاتی مناسب و ارسال آن به جامعه هدف مشخص رشد کسب و کار خود را تضمین خواهید کرد. در صورت انتخاب هدیه مناسب، به راحتی در ذهن مشتریان خود باقی خواهید ماند و تعداد زیادی از آنها به یاد خواهند آورد که هدیه را از چه برندی دریافت کردهاند. شاید همه این افراد تبدیل به مشتریان دائمی شما نشوند اما میتوانید روی درصد قابل توجهی از جامعه هدف خود تاثیر مثبت بگذارید.
هدیهای منجر به موفقیت کمپین تبلیغاتی خواهد شد که در طول روز مورد استفاده قرار گرفته و کاربرد زیادی در زندگی روزمره داشته باشد. مشتریان همیشه با دیدن هدیه نام برند شما را بر روی آن دیده و به مرور زمان در صورت نیاز به خدمات شرکت، به شما مراجعه خواهند کرد. علاوه بر آن اطرافیان آنها هم نام برند را خواهند شناخت و این موضوع آگاهی از برند را افزایش میدهد. برای انتخاب هدیه تبلیغاتی ویژگیهای یک هدیه تبلیغاتی مناسب را مرور میکنیم:
- همانطور که اشاره شد هدیه تبلیغاتی باید در زندگی روزمره مورد استفاده قرار گیرد تا بازدهی خوبی داشته باشد.
- هدیه تبلیغاتی باید خلاقانه باشد تا شما را از سایر برنده متمایز سازد. خودکار تبلیغاتی توسط برندهای زیادی مورد استفاده قرار میگیرد، اگر بتوانید هدیه خلاقانهتر به مشتریان خود هدیه دهید، نام برند شما را به شکل دیگر به یاد خواهند آورد و این موضوع باعث موفقیت بیشترتان میشود.
- انتخاب هدیه با طول عمر بالا به موفقیت کمپین کمک زیادی میکند. هدایایی نظیر لیوان تبلیغاتی یا سالنامه تبلیغاتی نام برند شما را برای بیش از چندین ماه در جلوی دید مشتریان قرار میدهد.
- هدیه تبلیغاتی باید کیفیت بالایی داشته باشد. در صورتی که هدیه زود خراب شود بازدهی کمپین تبلیغاتی کاهش خواهد یافت و اعتماد مشتریان هم کم میشود.

ارسال هدایای تبلیغاتی به افراد مناسب
یکی از نکاتی که در موفقیت کمپینها تاثیر زیادی دارد، انتخاب مناسب جامعه هدف است. شما باید ابتدا مشخص کنید که قصد دارید چه جامعه هدفی را تحت تاثیر قرار دهید، آیا محصولات ارائه شده توسط شما مناسب جوانانان است یا افرادی در دهه 50 سالگی؟ آیا خدمات و محصولات برند شما توسط پزشکان مورد استفاده قرار میگیرد یا مهندسان؟ پاسخ به این سوالات مشخص خواهد کرد که جامعه هدف مناسب برای کسب و کار شما چه کسانی هستند.
پس از انتخاب جامعه هدف، هدیه تبلیغاتی مستقیما برای آنها انتخاب شده و این مورد میتواند منجر به اثرگذاری بیشتر برند شما بر این افراد شود. به طور مثال مهندس مکانیک از هدیه گرفتن یک جعبه ابزار هشت تیکه که بتواند در ماشین یا منزل خود نگهداری کند، خوشحال خواهد شد. چنانچه محصولات شما بیشتر مناسب خانمها است، هدایایی نظیر ست مانیکور میتواند تاثیرگذاری خوبی داشته باشد تا هدیهای مانند سر رسید که توسط برندهای زیادی در اول سال عرضه میشود. در واقع اگر قصد دارید نسبت به سایر برندها برتری پیدا کنید، بهتر است ابتدا یک جامعه هدف مشخص کرده و با تکیه بر آن هدیه تبلیغاتی مناسبی را انتخاب کنید.
اگر برای خرید هدایای تبلیغاتی یا انتخاب مناسب آن نیاز به مشاوره دارید، کارشناسان ما در مجموعه راسا گیفت در خدمت شما خواهند بود تا بهترین تصمیم برای رشد کسب و کار خود را اتخاذ کنید.