کاربرد های سیخ شوی صنعتی

سیخ شور صنعتی

سیخ شوی صنعتی

یکی از دستگاه‌هایی که در رستوران‌های بزرگ و کترینگ‌ها استفاده می‌شود، سیخ شوی صنعتی است. همانطور که از نام این دستگاه پیداست، وظیفه تمیز کردن ذرات باقی مانده بر روی سیخ‌ها را بر عهده داشته و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، تعداد زیادی سیخ را تمیز می‌کند. در رستوران‌هایی که کباب سرو می‌شود، شستن تعداد زیادی سیخ کار وقت گیری خواهد بود و در این شرایط، لزوم وسیله‌ای برای شستن آن احساس می‌شود. با حضور سیخ شوی صنعتی در کنار ماشین ظرفشویی صنعتی در آشپزخانه، کارکنان می‌توانند حجم زیادی از سیخ‌های استفاده شده را در آن قرار داده و در زمان کوتاهی، به تمیزترین حالت ممکن آن‌ها را تحویل بگیرند.

سیخ شوی صنعتی در کسب و کارهای زیادی کاربرد دارد. از جمله:

  • تالارهای پذیرایی بزرگ
  • بوفه‌ها
  • مراکز تهیه غذا
  • آشپزخانه بیمارستان
  • آشپزخانه مدارس و دانشگاه‌ها
  • رستوران‌ها و کترینگ‌ها
  • فست فود
  • هتل‌ها و غذا خوری‌های بزرگ
سیخ شور صنعتی

انواع ماشین سیخ شوی صنعتی

سیخ شوی صنعتی بسته به کاربرد خود در دو دسته جای می‌گیرد که هر کسب و کار با توجه به نیازی که دارد، بهترین مدل را خریداری می‌کند.

سیخ شوی صنعتی اتوماتیک

عملیات شست و شو در ماشین سیخ شوی صنعتی به صورت اتوماتیک انجام گرفته و نیروی انسانی دخالتی در روند آن ندارد. آب آلوده حاوی ذرات باقی مانده از غذا، توسط شیر تخلیه از دستگاه خارج شده و دستگاه را برای نوبت بعد آماده می‌کند. با کمک ماشین سیخ شوی صنعتی اتوماتیک می‌توان در هر بیست دقیقه حدودا 300 سیخ را شست و شو داد. این مدت زمان نشان می‌دهد که استفاده از سیخ شوی صنعتی اتوماتیک باعث صرفه جویی در وقت و میزان مصرف آب خواهد شد.

برای افزایش طول عمر دستگاه سیخ شوی صنعتی، بدنه آن را از فولاد ضد زنگ می‌سازند تا در برابر شرایط مختلف محیطی مقاوم باشد. برای اینکه صدای تولید شده توسط سیخ شوی صنعتی اتوماتیک به کمترین حد خود برسد، یک عایق در دستگاه قرار گرفته است تا مانع خروج صدای دستگاه به خارج از آن شود. چنانچه پس از اتمام شست و شوی سیخ‌ها در اطراف دستگاه نباشید، بدون نیاز به حضور شما خاموش خواهد شد. سطح سیخ شوی از متریال ضد زنگ ساخته شده تا بتوان در زمان خاموشی دستگاه از آن به عنوان میز کار هم استفاده کرد. استفاده از ماشین سیخ شوی اتوماتیک سرعت کار در آشپزخانه‌ها و رستوران‌ها را تا حد زیادی افزایش خواهد داد؛ بدون اینکه نیروی انسانی زیادی را درگیر کند.

سیخ شوی صنعتی حلزونی

یکی دیگر از انواع سیخ شوی صنعتی، ماشین سیخ شوی حلزونی است که به صورت دورانی سیخ‌ها را شست و شو داده و پس از اتمام مراحل تمیز کاری، در اختیار آشپز قرار می‌دهد. طراحی این دستگاه به شکلی است که کمترین فضای ممکن را اشغال کرده و مناسب کسب و کارهایی با فضای کوچک است. علاوه بر اشغال فضای کمتر، دستگاه سیخ شوی صنعتی حلزونی مصرف آب کمتری نسبت به سایر دستگاه‌ها داشته و این موضوع بزرگ‌ترین مزیت آن به حساب می‌آید. دستگاه بر روی چهار چرخ قرار گرفته است تا جابجایی آن در آشپزخانه راحت باشد. البته این چرخ‌ها دارای قفل‌هایی هستند که در صورت نیاز شما می‌توانید این قفل‌ها را استفاده کرده و مانع از حرکت سیخ شوی صنعتی حلزونی شوید.

کاربرد های سیخ شوی صنعتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to top