چه مراقبت هایی باید برای پوست و بدنم داشته باشم؟

چه مراقبت هایی باید برای پوست و بدنم داشته باشم؟

مراقبت خوب از پوست صورت و بدن و انتخاب سبک زندگی سالم می‌تواند به شما کمک کند پیری طبیعی را به تاخیر انداخته و از مشکلات مختلف پوستی جلوگیری کنید. آیا برای مراقبت‌های حرفه‌ای پوست وقت ندارید؟

در این مقاله همراه ما باشید تا به بررسی راه‌هایی بپردازیم که با کمک آن‌ها پوستی بهتر خواهید داشت.

از پوست صورت و بدن در برابر نور شدید خورشید محافظت نمایید

یکی از مهم‌ترین راه‌های مراقبت از پوست بدن و صورت، محافظت از آن در برابر نور خورشید است. قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید می‌تواند منجر به چین و چروک، لکه‌های ناشی از افزایش سن و سایر مشکلات پوستی و همچنین افزایش خطر ابتلا به سرطان پوست شود.

برای محافظت پوست در برابر آفتاب از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. مقدار مناسبی کرم ضد آفتاب بزنید و هر دو ساعت یکبار آن را تجدید کنید. علاوه بر کرم ضد آفتاب، سعی کنید از مسیری بروید که سایه بیشتری دارد. بین ساعت 10 صبح تا 4 بعد از ظهر که تابش نور خورشید در شدیدترین حالت ممکن است، از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کرده و در سایه درختان راه بروید. نوع لباسی که می‌پوشید هم می‌تواند به عنوان محافظ در برابر آفتاب عمل کند. با لباس‌های آستین بلند، شلوارها و کلاه‌های لبه دار از پوست خود محافظت کنید. همچنین محصولات لباس‌شویی خریداری کنید که می‌توانند به لباس‌ها یک لایه حفاظتی اضافی در برابر اشعه ماوراء بنفش بدهند.

محافظت در برابر آفتاب
محافظت پوست صورت و بدن در برابر نور آفتاب

رژیم غذایی سالم داشته باشید

یک رژیم غذایی سالم می‌تواند به شما کمک کند ظاهر و احساس بهتری داشته باشید. مقدار زیادی میوه، سبزیجات، غلات و پروتئین بدون چربی مصرف کنید. ارتباط بین رژیم غذایی و آکنه نامشخص است اما برخی تحقیقات نشان می‌دهند که رژیم غذایی سرشار از روغن ماهی یا مکمل‌های روغن ماهی و چربی‌های ناسالم کم ممکن است ظاهری جوان‌تر به پوست بدهد.

سیگار نکشید

سیگار به پوست شما ظاهری پیر داده و به ایجاد چین و چروک کمک می‌کند. سیگار کشیدن رگ‌های خونی کوچک در بالاترین لایه‌های پوست را منقبض کرده که در نتیجه آن جریان خون کاهش می‌یابد و پوست را رنگ پریده‌تر نشان می‌دهد. یکی از مضرات سیگار که ممکن است از آن آگاهی نداشته باشید، از بین بردن اکسیژن و مواد مغذی است که برای سلامت بدن مهم هستند. ترکیبات سیگار به کلاژن و الاستین آسیب رسانده که نتیجه آن ایجاد اختلال در استحکام و خاصیت ارتجاعی پوست است. حالت‌های مکرر صورت که هنگام سیگار کشیدن انجام می‌دهید، مانند حرکت لب‌ها، می‌تواند در ایجاد چین و چروک نقش داشته باشد.

سیگار
سیگار نکشید

سعی کنید استرس خود را کنترل کنید

وقتی استرس از کنترل خارج شود، پوست حساس‌تر شده و باعث بروز آکنه و سایر مشکلات پوستی می‌شود. برای داشتن پوستی سالم و خلق و خوی بهتر، اقداماتی را برای مدیریت استرس انجام دهید. به اندازه کافی بخوابید، فهرست کارهای خود را کوتاه کنید و زمانی را برای انجام کارهایی که از آن لذت می‌برید پیدا کنید.

پیشنهاد نویسنده: با مطالعه مقاله تاثیر استرس و اضطراب بر پوست و راهکارهای مقابله با آن آشنا شوید.

پوست را مرطوب نگه دارید

جالب است بدانید اصلاح روزانه پوست صورت می‌تواند به آن آسیب رسانده و تغییراتی در شکل ظاهری پوست ایجاد کند.

برای داشتن پوستی بهتر توصیه می‌کنیم نکات زیر را اجرا کنید:

  1. مدت زمان حمام را محدود کنید. آب داغ و دوش یا حمام طولانی چربی‌های طبیعی پوست را از بین می‌برد. مدت زمان حمام یا دوش گرفتن را محدود کرده و به جای آب گرم از آب ولرم استفاده کنید.
  2. با دقت اصلاح کنید. برای محافظت و نرم کردن پوست خود، قبل از اصلاح از کرم، لوسیون یا ژل اصلاح استفاده کنید.
  3. پوست را پس از حمام به آرامی خشک کنید. پس از حمام کردن یا شستن پوست، با یک حوله به آرامی بدن را خشک کرده و اجازه دهید کمی رطوبت بر روی سطح پوست باقی بماند.
  4. از مرطوب کننده استفاده کنید. اگر پوست خشکی دارید، از مرطوب کننده مناسب نوع پوست خود کمک بگیرید که ترجیحا حاوی فاکتور محافظت در برابر آفتاب باشد.
مرطوب کردن پوست
پوست را مرطوب نگه دارید

مقدار زیادی آب بنوشید

برای داشتن پوستی زیبا، بدن به مقدار کافی مایعات نیاز دارد. اطمینان حاصل کنید که به اندازه کافی آب می‌نوشید، به عنوان مثال حدودا 8 لیوان در روز.

به اندازه کافی بخوابید

اگر به اندازه کافی بخوابید، پوست شما کاملا سالم خواهد ماند. بدن برای سالم بودن به مقدار مشخصی خواب نیاز دارد. معمولا بین 7 الی 8 ساعت خواب کافی است. با خواب کافی می‌توانید به سلامت پوست کمک کرده و حتی سطح استرس و دغدغه‌های فکری خود را کمتر کنید که نتیجه آن داشتن پوستی بهتر است.

خواب
به اندازه کافی بخوابید

برای درمان مشکلات پوستی، پاکسازی پوست و… میتوانید در مجموعه شیرین دهقانی با ما در ارتباط باشید و از کارشناسان مشاوره پوستی بگیرید..

چه مراقبت هایی باید برای پوست و بدنم داشته باشم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to top