نحوه ی مصرف مکمل بدنسازی

اگر به بدنسازی علاقه داشته و قصد دارید عضلات خود را تقویت کنید، احتمالا به شما استفاده از مکمل‌های بدنسازی توصیه شده است. این مکمل‌ها می‌توانند در کنار تغذیه سالم و تمرینات ورزشی مناسب تاثیر بسیار خوبی بر بدن شما داشته باشند. نحوه استفاده مکمل بدنسازی موضوعی است که باید توجه زیادی به آن داشته باشید زیرا مصرف بیش از حد می‌تواند عوارضی را از خود برجای گذارد. مکمل ورزشی دارای انواع مختلفی است که در این مقاله به معرفی مهم‌ترین آن‌ها می‌پردازیم.پروتئین وی

شیر حاوی دو نوع پروتئین اصلی است: پروتئین وی و کازئین. پروتئین وی 20٪ پروتئین شیر را تشکیل داده و کازئین 80٪ باقی مانده را تشکیل می‌دهد. هیچ پروتئین دیگری به سرعت پروتئین وی هضم نشده و آمینو اسیدهای آن در عرض 60 تا 90 دقیقه وارد جریان خون می‌شوند. این سرعت بالا به پروتئین وی اجازه داده تا سنتز پروتئین عضلانی را برای تحریک رشد عضلانی فعال کند.

یکی دیگر از مزایای پروتئین وی این است که غنی‌ترین منبع آمینو اسیدهای شاخه‌دار (BCAA) در بین تمام پروتئین‌ها است. سه آمینو که BCAA را تشکیل می‌دهند برای رشد ماهیچه‌ها حیاتی‌ بوده و منبع سوختی را برای ماهیچه‌ها فراهم می‌کنند. علاوه بر آن پروتئین وی پپتیدهای خاصی را در خود جای داده است که رگ‌های خونی را شل کرده و باعث می‌شود خون بیشتری به ماهیچه‌ها جریان یابد.

مطالعه بیشتر

نحوه ی مصرف مکمل بدنسازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to top