نحوه تعمیر انواع سنگ شکن

سنگ شکن کوییت

نحوه تعمیر انواع سنگ شکن

سنگ شکن‌ها در صنعت معدن، ساخت و ساز و سایر صنایع برای شکستن سنگ‌های بزرگ به قطعات کوچک‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرند. طیف گسترده‌ای از سنگ شکن‌ها در دسترس هستند که از روش‌های مختلفی برای کوچک‌ کردن ابعاد سنگ استفاده می‌کنند. از آنجایی که خرید تجهیزات مورد استفاده در خطوط فرآوری سنگ‌های معدنی گران قیمت هستند باید تعمیر و نگهداری آن‌ها را جدی بگیرید.

زمانی که صحبت از بهترین سطح عملکرد و طول عمر بالای سنگ شکن می‌شود، تعمیر و نگهداری منظم اهمیت خود را نشان خواهد داد. سنگ شکن‌ها فشار زیادی برای خرد کردن سنگ‌ها تحمل کرده و هر نوع ماده سختی را به اندازه ریزی تبدیل می‌کنند که در طول این کاهش سایز، قطعات باید با توان بالایی کار کنند. علاوه بر آن در طول فرآیند خردایش، گرد و غبار زیادی تولید شده که می‌تواند بر عملکرد و سایش زودرس سنگ شکن تأثیر بگذارد.

جلوگیری از خراب شدن سنگ شکن

اجرای یک برنامه منظم تعمیر و نگهداری بهترین روش برای نگهداری یک سنگ شکن در شرایط عملیاتی خوب و برای مدت طولانی است. تعمیر و نگهداری پیشگیرانه شامل بررسی منظم قطعات در فواصل زمانی معین خواهد بود که توسط کارفرما انجام می‌گیرد. تعمیر و نگهداری پیشگیرانه معمولاً بر اساس ساعات روشن بودن سنگ شکن مانند روزانه 8 ساعت، هفتگی (40 ساعت)، ماهانه (200 ساعت)، سالانه (2000 ساعت) تنظیم می‌شود. پس از بررسی‌های انجام گرفته، تغییرات لازم اجرایی شده و قطعات فرسوده قبل از وقوع یک خرابی بزرگ سنگ شکن تعویض می‌شوند. نگهداری پیشگیرانه یک جزء کلیدی در به حداکثر رساندن طول عمر سنگ شکن است.

در طول این فرآیند دائما نحوه عملکرد و قطعات سالم و خراب سنگ شکن مورد بررسی قرار گرفته و در صورت بروز کوچکترین مشکلی، در مدت زمان کمی اقدام به تعویض آن می‌کنند. این امر با استفاده از ابزارهای تعمیر و نگهداری موجود مانند سنسورها یا دماسنج‌های دمای روغن، نشانگر وضعیت فیلتر روغن و …  انجام می‌شود. در صورتی که تشخیص داده شود یک قطعه نیاز به تعویض دارد، می توان قطعات را تهیه کرده و قبل از اینکه سنگ شکن دچار مشکل شود، از یک نیروی متخصص برای تعویض قطعه کمک گرفت. تعمیر سنگ شکن با این روش همیشه مقرون به صرفه تلقی می‌شود.

مزایای یک برنامه تعمیر و نگهداری دقیق

اگر تعمیر و نگهداری نادیده گرفته شود، سنگ شکن عملکرد ضعیف و طول عمر کوتاه را تجربه خواهد کرد. اجرای یک برنامه تعمیر و نگهداری پیشگیرانه یک عامل کلیدی در گسترش یا به حداکثر رساندن عملکرد سنگ شکن شما است. برخی از معادن هر سال با این روش سود کافی با پیشگیری از تعویض مداوم قطعات غیر ضروری بدست آورده و علاوه بر آن مانع از این می‌شوند که خرابی دستگاه بتواند باعث اختلال در روند خط تولید شود زیرا نتیجه این خرابی از کار افتادن یک کارخانه خواهد بود.

نکات تعمیر و نگهداری برای سنگ شکن‌ها

برای سنگ‌شکن‌های فکی باید نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • روغن را به طور منظم بررسی کنید و مطمئن شوید که عاری از آلودگی باشد.
  • مرتب فک را چک کنید و مطمئن شوید که پیچ و مهره ها محکم بسته شده‌اند.
  • پشت سنگ شکن را برای اطمینان از حفاظت مناسب در برابر لرزش و ضربه عایق بندی کنید
  • محیط را تا حد امکان تمیز نگه دارید.

برای سنگ‌شکن‌های مخروطی باید نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • روغن دستگاه را به طور مرتب چک کرده تا مانع از کثیفی آن شوید.
  • هر 500 ساعت یاتاقان‌ها را روغن کاری کرده و هر 6000 ساعت یکبار روغن را تعویض کنید.
  • از روغن مناسب برای شرایط آب و هوایی استفاده کنید.
  • دائما سنگ شکن را بررسی کرده و در صورت مشاهده ساییدگی یک قطعه، سریعا آن را تعویض کنید.

سنگ شکن هیدروکن

سنگ شکن هیدروکن نوعی سنگ شکن مخروطی است که می تواند در معادن به عنوان سنگ شکن اولیه یا ثانویه استفاده شود.

ساختار محکم، قدرت بالا و ظرفیت خرد کردن سنگ، تنظیم آسان و هزینه تعمیر و نگهداری پایین از مشخصات انحصاری این دستگاه می باشد.

تمامی قسمت های اصلی دستگاه که مستقیماً زیر بار قرار دارند از فولاد مولیبدن منگنز ساخته شده است که در برابر سایش مقاومت بالایی دارد.

به منظور حفظ طول عمر قطعات و عملکرد دستگاه از یک سیستم روانکاری خودکار برای ایجاد جریان دائمی روغن روان کننده و رساندن روغن روان کننده به یاتاقان های رانش، بوش های برنزی، دنده و شفت استفاده می شود.

تعمیر انواع سنگ شکن

با توجه به اینکه وظیفه سنگ شکن‌ها ایجاب می‌کند که دائما با سنگ‌ها برخورد داشته و ضربات سنگینی را تحمل کنند، طبیعی است که پس از یک مدت استفاده نیاز به تعویض قطعات و تعمیر پیدا کنند. در این شرایط باید تعمیر دستگاه را جدی بگیرید زیرا اگر یک دستگاه با قطعه خراب یا شرایط بد به کار خود ادامه دهد، امکان ایجاد هزینه‌های بیشتر هم وجود دارد. برای اینکه هزینه‌های کارخانه خود را در سطح پایینی نگه دارید، تعمیر سنگ شکن هیدروکن و سنگ شکن کوییت  اهمیت زیادی پیدا می‌‌کند. چنانچه نیاز به مشاوره دارید، کارشناسان ما در مجموعه … پاسخگوی سوالات شما خواهند بود و اطلاعات بیشتر را در اختیارتان قرار خواهد داد.

نحوه تعمیر انواع سنگ شکن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to top