معرفی قطعات کوبیت

یکی از پرکاربردترین انواع سنگ شکن‌های مورد استفاده در مراحل فرآوری مواد معدنی، سنگ شکن کوبیت است که به دلیل ظرفیت بالا و توان قابل توجه توسط کارخانجات زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرد. سنگ‌های خروجی از سنگ شکن کوبیت دارای دانه بندی منظمی بوده و چند ضلعی هستند که همین موضوع کیفیت بالای محصول نهایی را تضمین می‌کند. یکی از نکات مثبت در مورد سنگ شکن کوبیت این است که به راحتی می‌توان قطعات آن را تعویض کرد.

هر دستگاه سنگ شکنی به دلیل برخورد دائم با سنگ‌های سخت، نیاز به تعویض قطعه پیدا می‌کند و هر چند وقت یکبار برای بالا رفتن عملکرد دستگاه لازم است قطعاتی که دچار ساییدگی شده، با یک قطعه جدید جایگزین شوند. با توجه به تعویض راحت قطعات سنگ شکن کوبیت، به راحتی می‌توان هزینه تعمیر و نگهداری از دستگاه را نیز کاهش داد.نحوه عملکرد سنگ شکن کوبیت چگونه است؟

سنگ شکن کوبیت در دسته سنگ شکن‌های ضربه‌ای جای می‌گیرد و همانطور که از نام این دستگاه پیداست، برای خردایش سنگ‌های معدنی از ورود ضربه به آن‌ها استفاده می‌شود. در داخل سنگ شکن کوبیت یک روتور با شش ردیف چکش نصب شده است که وظیفه خرد کردن سنگ‌ها را بر عهده دارند. سنگ‌های معدنی پس از ورود به داخل سنگ شکن، با این چکش‌ها برخورد کرده و به دلیل شدت ضربه تغییر اندازه پیدا می‌کنند.

این روتور دارای سرعت دوران بالایی است و سنگ‌های معدنی را به سمت سندان سنگ شکن کوبیت پرتاب می‌کند. در داخل سندان هم بغل بند و چکش‌هایی نصب شده‌اند که با ورود ضربه به سنگ‌ها، باعث کوچک‌تر شدن اندازه آن‌ها می‌شوند. این عملیات بارها و بارها تکرار می‌شود تا مواد ورودی به اندازه تنظیم شده توسط کارفرما نزدیک شوند. پس از تغییر اندازه سنگ‌ها، به سمت خروجی دستگاه هدایت شده و از سنگ شکن کوبیت خارج می‌شوند.مهم‌ترین ویژگی‌های سنگ شکن کوبیت عبارتند از:

· توان بالا

· ظرفیت مناسب برای تولید سنگ در هر ساعت

· تعمیر و نصب راحت

· تعویض آسان قطعات پرکاربرد مانند چکش

· دسترسی آسان به قطعات سنگ شکن کوبیت در بازار

· توانایی خردایش سنگ‌های سخت

لوازم مصرفی کوبیت

بیشتر قطعات سنگ شکن کوبیت از جنس فولاد ساخته می‌شوند تا در برابر عوامل بیرونی مقاومت بالایی از خود نشان دهند. قطعاتی مثل چکش که نیاز به مقاومت بیشتری دارند از متریال‌هایی مانند چدن نایهارد و فولاد منگنزی مولیبدن دار تولید می‌شوند تا بتوانند به خوبی وظیفه خود را به اتمام رسانده و اندازه سنگ را کاهش دهند. روتوری که چکش‌ها بر روی آن نصب می‌شوند از جنس فولاد کربنی بوده و سندان کوبیت را از جنس چدن نایهارد می‌سازند.

از آنجایی که عملیات خردایش سنگ‌های معدنی در دستگاه سنگ شکن کوبیت با ورود ضربه از سمت چکش و بغل بند صورت می‌گیرد، لازم است که دائما قطعات سنگ شکن را چک کرده و در صورت بروز ساییدگی یا خرابی آن قطعه را تعویض نمایید. با تعویض قطعات سرعت خطوط تولید افزایش یافته و عملیات خردایش با سرعت بالاتری انجام خواهد گرفت.

مطالعه مقاله کامل:

https://medium.com/@drjclarck/%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%DB%8C-%D9%84%D9%88%D8%A7%D8%B2%D9%85-%D9%85%D8%B5%D8%B1%D9%81%DB%8C-%DA%A9%D9%88%D8%A8%DB%8C%D8%AA-3009881a3632

معرفی قطعات کوبیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to top