معرفی دورگ دخترانه

دورگ دخترانه

دورگ های دخترانه

یکی از لوازم جانبی استایل بانوان، دورگ است که در سال‌های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده است. دورگ پارچه‌ای شبیه روسری یا سربند است که مانند کلاه استفاده می‌شود.  قدمت وجود دوراگ به دوران تجارت برده بازمی‌گردد زیرا از آن برای سرکوب بانوان سیاه پوست استفاده می‌شد اما پس از مدتی دورگ به لطف دگرگونی‌هایی که با ظهور نخبگان سیاه پوست ایجاد شد، محبوبیت زیادی پیدا کرد؛ تا جایی که تبدیل به یک شی رایج در جامعه سیاه پوست شد.

پس از آن دورگ توسط بسیاری از آمریکایی‌ها پوشیده شد و ورود چشمگیری به دنیای هیپ هاپ تجربه کرد. خوانندگانی نظیر 50Cent و چندین خواننده دیگر مانند Nelly، Eminen و Jay Z از دورگ استفاده کرده و بر محبوبیت آن افزودند. در میان بانوان هم افراد مشهوری مانند Solange Knowles، Killie Jeener و Janaelle Monae هستند که استفاده از این شی را برای بانوان مطرح کردند. در سال 2020 ریحانا با یک دورگ در کاور مجله حضور پیدا کرد و از دو سال قبل استفاده از آن رواج بیشتری یافت.

چرا دورگ بپوشیم؟

دورگ زیبایی زیادی به ظاهر شما اضافه خواهد کرد اما جدای از مساله زیبایی، برای محافظت از مو زیر بسیار مفید است. پوشیدن دورگ دخترانه یک انتخاب عاقلانه برای جلوگیری از خشک و زبر شدن موها به دلیل تبخیر رطوبت است. در واقع نور خورشید می‌تواند درخشندگی موهای شما را کم کرده و مقاومت آن را کاهش دهد. پس از تغذیه موهایتان با روغن‌ها و مرطوب کننده‌های مختلف، دورگ باعث اثر بخشی بیشتر خواهد شد زیرا فیبر مو را تحریک می‌کند تا بافت مو را بهبود بخشد. اگر می‌خواهید از دورگ برای محافظت از موی خود در برابر نور خورشید استفاده کنید، به شما توصیه می‌کنیم یک اکسسوری با رنگ روشن انتخاب کنید. دورگ‌های تیره گرمای بیشتری را جذب کرده و نور خورشید را کمتر منعکس می‌کنند.

دورگ دخترانه https://www.instagram.com/hedrangi/

استفاده منظم از دورگ به شما کمک می‌کند تا از مشکلات ریزش مو خلاص شوید. در واقع اکسسوری از شل شدن ریشه موها جلوگیری کرده و باعث بهبود شرایط کلی آن‌ها خواهد شد. اگر قصد دارید به کوهنوردی بروید، از دورگ استفاده کنید تا هیچ آلودگی و گرد و خاکی وارد موهای شما نشود. دورگ برای صاف کردن موها نیز معجزه می‌کند. برای صاف کردن طبیعی موها، بدون توجه به مدل مو، توصیه می‌شود از دورگ استفاده کنید. در واقع برای صاف نگه داشتن موها، چه کوتاه، چه مجعد و چه وز، مقدار مشخصی فشار وارد کرده و باعث صاف شدن‌شان خواهد شد.

تنوع بالای دورگ

بانوان توانسته‌اند دورگ را به یک وسیله زیبا برای هر استایلی تبدیل کنند. دورگ‌ها در چندین طرح تولیده شده و می‌توان از آن‌ها برای ایجاد ظاهری ظریف و شیک استفاده کرد. به طور مثال دورگ گلدار برای یک ظاهر زیبای زنانه ایده آل خواهد بود، فقط باید آن را روی لباسی ساده بپوشید که رنگ آن یادآور یکی از سایه های موجود در روسری باشد. برای زیبایی بیشتر می‌توانید دو رنگ را امتحان کنید. چنانچه از دو رنگ مختلف در استایل خود استفاده کردید، برای ترکیب بهتر می‌توانید یک دورگ دو رنگه خریداری کرده و با لباس‌های خود ست کنید. اگر می‌خواهید به هیپ‌هاپ وفادار مانده و لباس‌های گشاد بپوشید، می‌توان دورگ را به راحتی با شلوار جین، ژاکت یا تی شرت استفاده کرد.

علاوه بر جنبه زیبایی دورگ در کوه یا پیاده روی شاید به دورگ نیاز پیدا کنید. در صورت بروز طوفان یا بودن ذرات آلوده در هوا، دورگ مانع از قرار گرفتن ذرات معلق بر روی پوست سر خواهد شد؛ در نتیجه از موی شما در برابر عوامل بیرونی مراقبت می‌کند. تنوع رنگی دورگ‌ها به قدری بالاست که می‌توانید برای هر استایل خود رنگی جداگانه داشته و یا از رنگ مشکی استفاده کنید.

https://www.instagram.com/hedrangi/

معرفی دورگ دخترانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to top