اصول تغذیه سگ ها

غدای مناسب سگ

اصول تغذیه حیوانات خانگی از جمله تغذیه سگها همچنان در حال پیشرفت است. نمونه ای از میزان پیشرفت مربوط به همان چیزی است که دامپزشکان ، 30 سال پیش، “همه سگ های گوشت خوارند” می نامیدیم. در یک مطالعه برای سگهای بیمار و در حال مرگ که در حال مراجعه به کلینیک های سراسر ایالات متحده بودند، همگی لاغر، ضعیف، دارای ریزش مو و عدم تعادل متابولیک بودند، به عنوان یک نتیجه مستقیم از خوردن یک غذای کنسرو سگ “تمام گوشت” که در استاندارد های لازم را دارد نتایج جالب توجهی داشتند که در ادامه با آن می پردازیم.

سگ ها همه چیز خوار هستند؟

تقریباً در آن زمان همه فکر می کردند که چون سگ ها گوشتخوار هستند (از نظر فنی همه چیزخوار هستند) رژیم های غذایی “صرفا گوشت” باید بهترین چیز برای آنها باشد! اکنون می دانیم که سگ ها در صورت تغذیه 100٪ گوشت برای مدت طولانی نمی توانند زنده بمانند.

از آن زمان، دانش تولید کننده غذای حیوانات خانگی تغییر کرده و آنها اکنون انواع غذای سگ مناسب فرموله شده را تولید می کنند. همه ما درمورد اینکه ترکیب مناسب مواد در نسبت مناسب برای ایجاد یک رژیم غذایی مغذی لازم است، چیزهای بیشتری یاد گرفته ایم. متأسفانه برای خریدار غذای حیوانات خانگی و از آن بدتر غذای خشک سگ، در سراسر ایالات متحده غذاهای مختلفی وجود دارد که علیرغم آنچه ممکن است ادعا شود، منبع تغذیه ای مناسبی برای سگ شما نیست. برخی در واقع مضر هستند!

آیا غذای مناسب را به سگ خود می دهیم؟

من به عنوان یک دامپزشک اغلب از وضعیت نامناسبی ناراحت شده ام که برخی از بیماران سگ خود را به دلیل رژیم های غذایی با کیفیت پایین که صاحب صادقانه معتقد است مناسب است ، در آن مشاهده می کنم. با حسن نیت صاحب سگ فرض می کند که از آنجا که برچسب غذای سگ “کامل و متعادل” ، “مفید” ، “پروتئین بالا” و غیره را اعلام می کند ، اگر تمام این مقدار تغذیه شده باشد ، سگ آنها به طور خودکار بسیار خوب عمل می کند.

استفاده از پروتئین در تغذیه سگ

به دلیل برچسب زدن مبهم یا فریبنده به غذای سگ، صاحب آن ناآگاهانه رژیم غذایی ناکافی را تغذیه خواهد کرد. و ممکن است دهه ها طول بکشد تا FDA دستورالعمل های دقیق تری را برای تولیدکنندگان غذای سگ دنبال کند تا اقدامات برچسب گذاری گمراه کننده ، مبهم و بعضا جعلی دیگر خریدار را گیج و فریب ندهد. همچنین این مورد در تغذیه نژاد های مختلف نیز متفاوت است مانند غذای سگ هاسکی و غذای سگ اشپیتز.

به عنوان مثال ، من می توانم یک غذای سگ “با پروتئین بالا” تهیه کنم که در آن پروتئین از ماده قابل هضم مانند پر ، پوست یا سم تشکیل شده است. مطمئناً ، سطح پروتئین با تجزیه و تحلیل ممکن است زیاد باشد (و حتی کارشناسان موافق نیستند که فقط مقدار پروتئین “بالا” در یک ماده غذایی چیست) اما اگر دستگاه گوارش سگ نتواند مولکول های پروتئین را تجزیه کند اسیدهای آمینه و سپس آن اسیدهای آمینه را جذب و استفاده می کنند ، رژیم غذایی به عنوان منبع غذایی سگ بی ارزش است!

بنابراین “پروتئین بالا” بر روی برچسب به معنای مطلق نیست. شما باید برچسب مواد را بخوانید تا ببینید آیا منبع پروتئین قابل هضم است.

برای مقایسه قابلیت هضم تقریبی مواد غذایی رایج تر سگ ، به جدول شماره 1 مراجعه کنید. پروتئین سفید تخم مرغ به عنوان معیار مورد استفاده قرار می گیرد ، به این مقدار یک (1) می دهد زیرا بسیار قابل هضم است. سپس سایر منابع پروتئینی از نظر قابلیت هضم با سفیده مقایسه می شوند.

لیست هضم پروتئین برای سگ

(توجه: مقادیر موجود در جدول تقریبی است ، زیرا از چندین منبع تغذیه و ارتباطات شخصی با متخصصان تغذیه گرفته شده است.)

سفیده تخم مرغ 1.00
گوشت ماهیچه (مرغ ، گوشت گاو ، گوشت بره) .92
گوشت اندام (کلیه ، کبد ، قلب) .90
شیر ، پنیر .89
ماهی .75
سویا .75
برنج .72
جو دوسر .66
مخمر .63
گندم .60
ذرت .54

اصول تغذیه سگ ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to top