آشنایی با انواع شیلنگ های پنوماتیک

شیلنگ هیدرولیک

شیلنگ‌های پنوماتیک که با نام شیلنگ پلی اورتان (PU)  یا پلی آمید هم شناخته می‌شوند، از ترکیب دو متریال لاستیک و پلاستیک ساخته شده و ویژگی‌های مثبت هر دو را با خود به همراه خواهد داشت. شینگ های پنوماتیک در برابر پارگی و سایش مقاومت قابل قبولی از خود نشان می‌دهد و در مصارف مختلف ساختمانی، صنعتی و کشاورزی از آن استفاده می‌کنند. وجود پلی اورتان سبب شده که شیلنگ انعطاف پذیری بالایی داشته باشد و برای مکان‌هایی که نیاز به خم کردن شیلنگ است، پنوماتیک‌ها بهترین گزینه هستند. ساختار این شیلنگ‌ها سبب شده که در برابر روغن یا مواد شیمیایی مقاومت بالایی داشته باشند و فشار کاری 10 باری را تحمل می‌کنند. عمده کاربرد شیلنگ پنوماتیک در قسمت انتقال هوای سیستم‌های پنوماتیک است. علاوه بر مدار پنومایتک، از این شیلنگ برای سیستم‌های روباتیک هم بهره می‌برند.

شیلنگ هیدرولیک

آخرید مطالب نیلونت:

انواع شیلنگ‌های پنوماتیک

شیلنگ‌های پنوماتیک ماننئ انواع شیلنگ های سیلیکونی موجود در فروشگاه تهرانی مارکت بسته به نوع متریال‌های موجود در آن به پنج دسته کلی تقسیم می‌شوند که هر کدام از آن‌ها ویژگی‌های منحصربفرد خود را دارد.

  • شیلنگ پنوماتیک پلی اتیلن: یکی از مقرون‌به صرفه ترین انواع شیلنگ‌ها، شیلنگ پلی اتیلن است که انعطاف پذیری بالایی داشته و در برابر مواد شیمیایی مقاوم است.
  • شیلنگ پنوماتیک پلی آمید: شیلنگ‌های پلی آمید بسیار سبک بوده و ظاهری شفاف دارند. بین تمامی انواع شیلنگ‌های پنوماتیک، پلی آمیدها مقاومت بیشتری در برابر فشار از خود بروز می‌دهند.
  • شیلنگ پنوماتیک پلی اورتان: اگر مقاومت بالا در برابر سایش برای شما اهمیت دارد، بهتر است از شیلنگ پلی اورتان استفاده کنید. این شیلنگ‌ها در برابر سایش مقاوم بوده و با توجه به خاصیت انعطاف پذیری بالا، در هر مکانی می‌توان از آن کمک گرفت. اغلب شیلنگ‌های پلی اورتان ضد حریق هستند و برای جابجایی سیالات مختلفی استفاده می‌شوند.
  • شیلنگ پنوماتیک پی‌وی‌سی: شیلنگ‌های پی‌وی‌سی به دلیل قیمت مناسب، مورد توجه افراد زیادی قرار می‌گیرد. این شیلنگ انعطاف پذیری قابل قبولی دارد و بسیار سبک است.
  • شیلنگ پنوماتیک پلی پروپیلن: پلی پروپیلن‌ها مقاومت بی نظیری در برابر مواد شیمیایی و حرارت داشته و از سایر شیلنگ‌ها سبک‌تر هستند؛ البته انعطاف پذیر این شیلنگ‌ها کمتر از سایر انواع بوده و برای سیستم‌هایی با فشار بالا مناسب خواهد بود.
آشنایی با انواع شیلنگ های پنوماتیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to top